Výrobce - VAZ

VAZ je zkratka pro Volžský Automobilný Závod, vzniknuvší v roce 1967 na břehu Volgy v městě Togliatti. Projektovaná kapacita závodu byla 750 000 vozidel ročně. VAZ dodával vozidla do všech zemí bývalého Východního bloku, avšak terénní Lada Niva se stala legendou. 

První exemplář byl představen v roce 1976, v lednu 1978 byla Niva oficiálně předvedena světu na autosalonu v Bruselu. Lada Niva je lehký terénní automobil, který měl doplnit vozový park, skládající se z GAZů 69 a UAZů. Na rozdíl od nich Niva nemá žebřinové šasi, což ji poněkud handicapuje při nejtěžší práci. Použití samonosné karoserie však přineslo mnohem více výhod, takových, které z Nivy udělali legendu. Díky kompaktním rozměrům a nízké hmotnosti se Niva vybavená permanentním pohonem 4x4 s redukcemi ukázala být mimořádné obratná. Díky standardně vybavované uzávěrce mezinápravového diferenciálu byla i průjezdnost na velice dobré úrovni. Relativně nízká spotřeba paliva (v porovnání s ostatní dobovou produkcí vozů 4x4) udělala z Nivy oblíbené auto. 

V průběhu času se Čech mohl setkat s několika provedeními Nivy. Nejčastější je třídvéřový model 2121, který je stále populární a nepřekonaný kvůli své nízké ceně a průjezdnosti, o které si jakékoli jiné auto ve stejné cenové kategorii může nechat zdát. V osmdesátých letech byly Nivy v Hradci Králové přestavovány na dvoumístné Pickupy a exportovány do Kanady. Dodnes tam několik kusů přežívá. 
 Další pokus udělat z Nivy o něco užitečnější auto pochází opět z ČR a známe jej pod označením Praktik. Ano, Niva s "batohem", kterou používala hojně i policie ČR, pochází také z Čech. Oba dva pokusy zvětšit Nivu stavěly na stejném způsobu, a to prodloužit zadní přesah vozidla a tím zvětšit zavazadlový prostor. Jakkoli toto chytré řešení prospívá proporčnosti automobilu, naneštěstí to není to, co terénní auto potřebuje. S dalším zadním přesahem totiž klesá průjezdnost terénem. 


 V roce 2010 vstoupil na pole Lady Niva i radíkovický AUTO MAX. Zúročil zkušenosti s homologacemi nabytých od roku 1991 a od ledna 2011 na trh uvedl pětidveřovou Ladu Nivu. Automobil ihned vzbudil zájem lesních organizací, myslivců, horalů, důlních těžebních společností a všech tradičních uživatelů Nivy. Na rozdíl od předchozích snah zvětšit Nivu, AUTO MAX se svojí 2131 podobné snahy podnikat nemusí.
 Pětidveřová "třicet jednička" je totiž prodloužená na rozvoru. Pravda, přejezdový úhel trochu utrpěl, ale mnohem důležitější přední a zadní nájezdové úhly zůstaly stejné! Delší rozvor také nezvětšil pouze kufr! Nově je v automobilu Lada Niva i místo pro nohy cestujících na zadních sedadlech! A že ho tam není málo, pětidveřová Niva je k posádce na zadních sedadlech štědřejší, než mnohý automobil vyšší střední třídy. 
Místo v zavazadelníku bylo rovněž zásadním způsobem zvětšeno, Lada Niva je konečně užitečné a opravdu maximálně univerzální auto. Pokud se chcete přesvědčit na vlastní pěst, kontaktujte naše prodejce v oddělení KONTAKT a domluvte si předváděcí jízdu.




 
lada UAZ GAZ LADA HONKER SPEC

provozováno na systému INET-CMS, vyrobil INET-SERVIS.CZ