GAZelle business - přehled změn

GAZelle podstoupila v uplynulém roce rozsáhlým vylepšením, díky kterým je tento terénní automobil lepší než kdy předtím. Kromě četných technických vylepšení bylo myšleno i na řidiče a jeho komfort...

Kabina byla vybavena úplně novou palubní deskou (EDAG, Německo) z měkčených plastů a na dotyk příjemných materiálů. Právě řízení podlehlo výrazným změnám, nový je také volantový sloupek řízení, stavitelný ve dvou směrech (ZF, Německo).


 

GAZelle nyní nabízí již v základním provedení mnoho praktických úložných prostor, včetně schránky A4 na dokumenty. Dostupné jsou samozřejmě popelníky, cigaretový zapalovač, anebo přídavná zdířka 12 V pro napájení například navigace. V základní výbavě GAZelle dále nabízí automatické rozsvěcení světel, nebo například vyhřívaná zpětná zrcátka s integrovanými LED blikači. Za zmínku také stojí úplně nový systém stěračů (BOSCH, Německo).

V rámci modernizace modelu GAZelle byly nahrazeny mnohé Ruské originální konstrukční celky novými, značkovými. Na první pohled je možné si všimnout krom již zmíněného modernizovaného interiéru také facelift přední části automobilu. Docíleno tak bylo nově vyvinutým předním nárazníkem a maskou chladiče (MAGNA, Kanada).

Nová maska chladiče není jenom designovým výstřelkem, zajišťuje totiž lepší proudění vzduchu do nově zastavovaného z hliníku vyrobeného chladiče a intercooleru značky TRM (Japonsko).

 GAZelle Business je také mnohem lépe ovladatelná, a to zejména díky novému posilovači řízení ZF
 (Německo) a především zesílené hlavní převodovce. Zesílený obal převodovky je nyní dimenzovaný i na výkon nového motoru ADCR EURO5. Kromě nového karteru byla převodovka vylepšena synchrony HOERBIGER (Německo), gufery Rubena (Česká republika) a modernizovanou pákou řazení, díky čemuž je řazení příjemnější.

Nutné je zmínit značkové tlumiče podvozku SACHS (Německo), které tradičně konstruovanému vozu propůjčuje výrazně lepší jízdní parametry a vylepšenou stabilitu na zpevněných površích. Tomu přispívá i modernizovaný systém brzd, vozy GAZelle jsou nově vybavovány hlavním brzdovým válcem BOSCH (Německo). Stejné značky je také nový hlavní spojkový válec. Nejenom díky němu je operace se spojkou příjemnější, používány jsou nové přítlačné talíře, ložisko i lamela. Změněno bylo také hydraulické vedení, spojka nové GAZelly je tak spolehlivější.


Vítaným vylepšením je také výměna kardanů za značkové (TRISAN-KARDAN, Turecko), vybaveny byly ložisky INA (Německo), stejnými ložisky byla vybavena i zadní náprava. Kardany nevyžadují servis a mazání, především jsou mnohem lépe vyváženy a snižují množství vibrací, přenášených do kabiny.

Aplikováno bylo stovky malých vylepšeních, které nejenom přibližují GAZellu automobilům západních výrobců, díky tradiční konstrukci a ruské dimenzovanosti ji však v mnohém předčí. Za všechna tato vylepšení už jmenujme pouze nové silentbloky ANVIS, nový systém sání vč. vylepšené filtrace, čepů přední nápravy, nový software řídící jednotky, nový systém dálkových světel, atd., vylepšení jsou tedy opravdu značná.

Nová GAZelle byla dodána zákazníkům v ČR již několikrát. Fotografie těchto vozidel jsou dostupné ve fotogalerii, poslední dodané vozidlo 3302 si můžete prohlédnout ZDE.

21.11.2011




Zpět na stranu Novinky

 
gaz UAZ GAZ LADA HONKER SPEC

provozováno na systému INET-CMS, vyrobil INET-SERVIS.CZ