Kavkaz Tour 2015

Tentokrát se tým pana Hladkého vydal s automobilem UAZ na jihovýchod. Cílem byly severokavkazské republiky, poloostrov Krym, Soči a další místa. Více si přečtete v následujícím článku.

Letošní cesta naším expedičním UAZikem 3160 byla zahájena 31.8.2015 ve 12:00 výjezdem z Mostu a rychlým tranzitem přes Polsko a Ukrajinu na území Ruské Federace. Zde proběhla první zastávka v Rostovu na Donu.

 V místní plovoucí restauraci přímo na nábřeží jsme si pochutnali na vynikajícím obědě a vychutnávali výhled na okolo plující obrovské tankery převážející ropné produkty. Následně jsem se přesunuli do Portu Kavkaz, ze kterého jsme po 20 minutách plavby úplně novým trajektem překonali Kerčský průliv a zahájili návštěvu poostrova Krym.

Tuto návštěvu jsme spojili především s koupáním jak v Azovském tak Černém moři a s návštěvou metropolí Simferopol, Sevastopol a Jalta. Zajímavým zjištěním bylo, že skutečně většina místních obyvatel kvituje s povděkem připojení poloostrova k Ruské Federaci.

Následně cesta pokračovala přes Ruské Černomořské přístavy Novorosijsk a Tuapse do Soči, kde jsme si prohlédli olympijské centrum včetně závodní dráhy pro F1. Poté jsme opustili území Ruské Federace a vstoupili jsme do Republiky Abcházie, kde jsme navštívili přímořské letovisko Pitsunda, a  hlavní město Suchumi.

 

Následně nás již čekaly Severokavkazské republiky a návštěvy Majkopu (Republika Adygea), Čerkessu (Karačejevsko-Čerkesská Republika) a Nalčiku (Kabardino-Balkarská Republika). Navštívili jsme také velmi smutné místo, školu v Severoosetinském Beslanu, kde se v roce 2004 odehrál incident, při kterém došlo ke ztrátě života mnoha civilních obyvatel, především dětí. Provedli jsme zápis do pamětní knihy a zapálili svíčku...

Následoval přesun do Vladikavkazu , kde jsme dostali v místní kavárně zřejmě největší kávu v životě, servírovanou do 0,5 litrovém šálku :-) Dle našeho názoru nejvíce střeženou republikou na Kavkazu je Ingušsko, kde je koncentrace bezpečnostních složek opravdu velmi vysoká, zajímavé je zcela nově budované hlavní město Magas.

 

Následovala Republika Čečensko, kde jsme si prohlédli nejen hl. město Groznyj, plné nových mešit a mrakodrapů, ale také další smutné místo, obec Samaški, kde proběhl za rusko-čečenské války velký masakr civilního obyvatelstva.

Jako nejnebezpečnější oblast byl mnohými označován Dagestán, my jsme se setkali však s pravým opakem. Milí lidé, včetně policistů, kteří nám ochotně předvedli svůj služební vůz zn. UAZ. Jediné v čem je Dagestán nebezpečný, je styl jízdy místních řidičů. Nejen na spojnicích mezi městy, ale zejména v samotné metropoli Machačkale panuje na silnicích doslova apokalyptická dopravní situace, která si nezadá s Marockou Casablancou nebo Tureckým Istanbulem.

Po koupeli v Kaspickém moři pokračovala naše cesta do Kalmycké Republiky, která se vyznačuje vyznáváním budhistické víry. Po zastávce v hl. městě Elista, kde už byl nastaven kurz naší cesty na ČR, následovala poslední zastávka určená k provedení obřího nákupu ve městě Oryol. 

Pak již nejkratší cestou přes Bělorusko a Polsko domů. Během 14 dnů najel UAZik 9600 km, jako již tradičně bez závažných závad a jako obvykle budil v zemích bývalého sovětského bloku pozornost :-)

16.9.2015




Zpět na stranu Novinky

 
uaz UAZ GAZ LADA HONKER SPEC

provozováno na systému INET-CMS, vyrobil INET-SERVIS.CZ