UAZ 3151 Hunter AMC

Kdo by neznal klasické zelené UAZy, sloužící v armádách většiny zemí bývalého Východního bloku dodnes. UAZy pod označením 469 si získaly pověst nezničitelného ruského železa, které si poradí s jakýmkoli terénem a opravíte jej kladivem. Tuto informaci je samozřejmě nutné brát s jistou dávkou nadsázky, důležité však je, že ruské železo je od podzimu 2010 opět v produkci. 

V osmdesátých letech byla řada 469 modernizována a přejmenována. Upravené motory a převodovky, více provedení karoserie včetně prodloužených rozvorů a další drobné změny byly zahrnuty pod řadu 3151, přičemž další číslice označují konkrétní provedení a výbavu. Řada 3151 vykrystalizovala až v model Hunter, označení 31519(5), který veřejnosti přivedl drobnou modernizaci, zejména použití širších náprav Spicer z modelu Patriot, moderní motory plnící emisní standardy a množství plastových doplňků. Fanoušci však nebyli spokojeni. UAZ 3151 byl vždy vyhledáván pro bezkonkurenční průjezdnost, snadnou opravitelnost, strohost a nízkou cenu. UAZ však šel opačnou cestou - modernizací vozidlo udělal atraktivní, nicméně drahé a v terénu beze změn. Podzim 2010 však znamenal průlom. 

 

 

UAZ konečně představil vozidlo, po kterém volalo tolik z vás. UAZ 469 je opět v produkci, avšak modernizovaný pouze tam, kde si to doba žádala. Vůz dostal novou brzdovou soustavu z modelu Patriot, s ním také sdílí moderní agregáty a hlavní a přídavnou převodovku. Modernizace se dočkalo topení, systém stěračů, zcela nová je i elektroinstalace. Naopak je zde minimum designových změn. Kulaté budíky uprostřed plechové palubky zůstaly zachovány, stejně jako plechové nárazníky, dvě nádrže či dostupnost provedení SOFT TOP - volitelně lze auto objednat opět i s plátěnou střechou! 




 
uaz UAZ GAZ LADA HONKER SPEC

provozováno na systému INET-CMS, vyrobil INET-SERVIS.CZ