UAZ 2360 Cargo AMC

V našich krajinách jsou terénní vozidla typu Single Cab - jednokabina poměrně vzácným zbožím. Ve Střední Evropě se na rozdíl od celé USA, Japonska, Středního východu, Jižní Ameriky a v podstatě většiny světa na lehké užitkové offroady typu single cab v zákazník nikdy nezvykl. Je to veliká škoda zejména z následujících důvodů:



 - velmi nízká hmotnost vozu znamená neporovnatelně vyšší průjezdnost sypkým terénem jako sníh či písek

 - nákladový prostor je umístěn nad zadní nápravou. Po naložení (a tím pádem zatížení nápravy) zůstane průjezdnost zachována, nebo se dokonce zvýší!

- nízká hmotnost šetří palivo a přidává na svižnosti vozidla

- krátká kabina umožňuje namontovat delší nástavbu, ačkoli ne tak dlouhou, jako u kabin typu trambus

- na rozdíl od kabiny typu trambus mají vozy single cab lépe rozloženou hmotnost = větší průjezdnost

- automobil neveze "zbytečnou" váhu v podobě zbytku karoserie a výbav interiéru, lze jej tedy zpravidla i více zatížit

I přes tyto nesporné výhody se ve střední Evropě prosazují spíše dodávky, či lehké nebrzděné přívěsné vozíky. V devadesátých letech však šlo pozorovat tendence, které dvoumístným užitkovým pickupům přály. V České republice nezapomeneme na záplavu Favoritů a Felicií s valníčkem, v Polsku byl tento trend prosazován vozy FSO, v Rumunsku Daciemi.

Patříte-li mezi fanoušky jednokabin, anebo zkrátka potřebujete na terénním vozidle specializovanou nástavbu a dodávka s pohonem 4x4 není to pravé řešení, UAZ je jednou z variant.

image source: uaz.tom.ru
 


 
uaz UAZ GAZ LADA HONKER SPEC

provozováno na systému INET-CMS, vyrobil INET-SERVIS.CZ